Jaunumi

Aleksejs Abasovs: “No konkurences nevajadzētu baidīties – tas ir labākais, kas var būt”

2014. gada 16. maijā Mercure Riga Centre atvēra savas durvis – pirmā Francijas starptautiskā tīkla AccorHotels viesnīca Latvijā. Par šī projekta investoru kļuva Wisher Enterprise kompānija, kura viesnīcu biznesa TOP 500 reitingā ieņem 5. vietu.Aleksejs Abasovs (Oleksii Abasov) stāsta, vai Rīgā nav pārāk daudz viesnīcu, kāpēc tirgū parādās aizvien jauni starptautiski zīmoli un kā tad motivēt savus darbiniekus.

Kāds bija jūsu uzņēmuma apgrozījums, noslēdzot 2017. gadu?

Aptuveni 11 miljoni un, saskaņā ar mūsu prognozēm, turpmākajos gados tas turpinās pieaugt.

Kā jūs kopumā vērtējat konkurenci tirgū?

Pirms vairāk nekā 4 gadiem, uzstājoties vienā no Baltic Real Estate Leaders forumiem, es jau biju prognozējis, ka, ņemot vērā jauno projektu lērumu, lielie uzņēmumi sāks pakļaut sev mazākos, un notiks kompāniju konsolidācija. Principā tā tas arī bija. Šobrīd tirgus pamata dalībnieki ir Accor un Radisson, kā arī lokālie operatori.

Kāda ir to konkurences priekšrocība?

Priekšrocību ir daudz, lielākoties tās ir saistītas ar to, ka, esot par 3 vai vairāk viesnīcu īpašnieku, var maksimāli adaptēt vienotu menedžmentu, izveidot profesionālu komandu un sabalansētu izdevumu sistēmu. Vienota profesionāla komanda spēj brīvi strādāt vairākos projektos vienlaicīgi, tādējādi minimizējot izmaksas.

Kā konkurence ietekmē klientu plūsmu?

No konkurences absolūti nevajadzētu baidīties – tas ir labākais, kas var būt. Tā liek pievērst vairāk uzmanības produktam, novirzīt visus spēkus uz moderizāciju un inovāciju ieviešanu, kā arī izvēlēties spēcīgāku komandu. Konkurence rada kvalitatīvu produktu. Cita lieta ir, kā uz to reaģēs tirgus un vai tas būs tam gatavs.

Kā jūs vērtējat tādu starptautisku zīmolu kā Hilton, Kempinski, Park Inn parādīšanos Rīgas tirgū?

Pozitīvi. Pirmkārt, tas liecina, ka pilsēta ir pievilcīga. Otrkārt, jo vairāk starptautisku zīmolu būs tirgū, jo korektāk attīstīsies pats tirgus.

Vai jums nešķiet, ka Rīgā ir pārāk daudz viesnīcu?

To nav maz, bet problēma ir tajā, ka tās ir ļoti vienādas. Šobrīd daudz kas mainās, tajā skaitā arī projektu izveide. Ja, piemēram, Rīgas viesnīcas tiktu projektētas tagad, tās būtu citādākas, dažu nebūtu it nemaz. Pašlaik mūsu uzmanība ir vērsta uz multifunkcionāliem komerciāliem nekustamā īpašuma projektiem ar lielu pievienoto vērtību. Tas ietvers viesnīcas, birojus, kongresu centrus, izstāžu zāles un daudz ko citu.

Daudzi jūsu konkurenti sūdzas par darbinieku trūkumu un par grūtībām ar viņu meklējumiem. Ko jūs teiksiet par šo?

Latvijā mēs veidojam savu stratēģiju, balstoties uz vietējiem darbiniekiem. Problēma ir lineārā personālā, un tā ir saistīta ar to, ka vietējie darbinieki brauc uz ārzemēm vai arī pieprasa pārspīlēti augstu darba samaksu, kas nekādi nav pamatoti. Dažreiz cilvēki vienkārši nevēlas strādāt. Kas attiecas uz menedžmentu, tad ar to problēmu nav. Latvijas tirgū ir pietiekami daudz kvalificētu darbinieku, pie tam 80% speciālistu strādā jau vairāk par 3 gadiem, tādējādi radot galveno virzītājspēku un pamatu.

Aleksejs Abasovs (Oleksii Abasov): “Konkurence liek vairāk laika veltīt produktam, visus spēkus ieguldot modernizācijā un inovāciju ieviešanā, kā arī stipras komandas veidošanā.”

Kādēļ tā?

Nekādu noslēpumu šeit nav – ir pamata parametri, kas motivē mūsu darbiniekus. Pirmkārt, viņiem ir augstas algas lielā, finansiāli stabilā kompānijā. Otrkārt, viņi strādā kopā ar interesantiem un ambicioziem projektiem. Treškārt, Accor ir viesnīcu tīkls numur viens Eiropā.